Chcę wiedzieć wszystko

Codzienna poczta

Pin
Send
Share
Send


The Codzienna poczta to brytyjska gazeta tabloidowa, wydana po raz pierwszy w 1896 roku. Jest to najpopularniejsza gazeta codzienna w Wielkiej Brytanii Słońce i prawdopodobnie najbardziej prawicowy. Jego siostrzana gazeta, Poczta w niedzielę został wydany w 1982 roku, a irlandzka wersja tego artykułu została wydana 6 lutego 2006 roku Codzienna poczta była pierwszą brytyjską gazetą codzienną skierowaną na „rynek średni” i pierwszą, która sprzedawała milion egzemplarzy dziennie. Jego głównym rywalem jest Daily Express, ma podobną postawę polityczną i grupę docelową, ale sprzedaje mniej niż połowę tylu egzemplarzy. The Codzienna poczta zajmuje pozycję pośrodku między tabloidem a podziałem arkusza kalkulacyjnego, pokrywając większość tego samego pola gwiazd jak tabloidy, ale pozycjonuje się jako bardziej ekskluzywna publikacja „klasy średniej”.

"Codzienna poczta czytelnik „stał się w Wielkiej Brytanii czymś w rodzaju frazy. Stereotypowy Codzienna poczta czytelnik jest scharakteryzowany jako odizolowany, aspirujący konserwatysta z klasy średniej, któremu brakuje inteligencji do odczytania odpowiednika arkusza kalkulacyjnego, The Daily Telegraph, i utknął w przeszłości. Z grubsza przeciwny stereotyp do „Codzienna poczta czytnik „to”Opiekun czytelnik ”(oznaczający samozwańczych intelektualistów lewicowych); uosabia to konflikt między klasycznymi prawicowymi i lewicowymi punktami widzenia w brytyjskim społeczeństwie klasy średniej.

Historia

Założenie

The Codzienna poczta, opracowany przez Alfreda Harmswortha (późniejszego lorda Northcliffe'a) i jego brata Harolda (późniejszego lorda Rothermere'a), został opublikowany po raz pierwszy 4 maja 1896 roku i odniósł natychmiastowy sukces. Kosztował pół pensa w czasie, gdy inne londyńskie dzienniki kosztowały grosz, i był bardziej populistyczny w tonie i bardziej zwięzły w swoim zasięgu niż jego rywale. Wkrótce po uruchomieniu miał ponad pół miliona czytelników. Kontrolowany edytorsko przez Alfreda, z Haroldem prowadzącym biznesową stronę operacji, Codzienna poczta od samego początku przyjmował energicznie imperialistyczne stanowisko polityczne, przyjmując zdecydowanie patriotyczną linię podczas II wojny burskiej, prowadząc do twierdzeń, że nie przekazuje obiektywnie problemów dnia. Od samego początku Poczta postanowił także zabawiać czytelników historiami, serialami, fabułami i konkursami interesującymi ludzi (które były również głównymi środkami promowania artykułu przez Harmsworthów).

W 1906 roku gazeta zaoferowała 1000 funtów za pierwszy lot przez kanał La Manche i 10 000 funtów za pierwszy lot z Londynu do Manchesteru. Stempel uważał ten pomysł za niedorzeczny i zaoferował 10 000 funtów za pierwszy lot na Marsa, ale do 1910 roku oba Poczta'nagrody zostały wygrane.

Gazeta została oskarżona o podżeganie wojenne przed wybuchem I wojny światowej, kiedy donosiła, że ​​Niemcy planują zniszczyć Imperium Brytyjskie. Northcliffe wywołało kontrowersje, opowiadając się za poborem, gdy wybuchła wojna. 21 maja 1915 r. Northcliffe napisał ostry atak na Lorda Kitchenera, Sekretarza Stanu ds. Wojny. Kitchener został uznany za bohatera narodowego, a z dnia na dzień obieg papieru spadł z 1386 000 do 238 000. 1500 członków Londyńskiej Giełdy Papierów Wartościowych uroczyście spaliło niesprzedane kopie i rozpoczęło bojkot przeciwko Harmsworth Press. Premier H. H. Asquith oskarżył gazetę o nielojalność wobec kraju.

Kiedy Kitchener zmarł, Poczta donosiło, że to wielkie szczęście dla Imperium Brytyjskiego. Następnie gazeta prowadziła kampanię przeciwko Asquith, a Asquith zrezygnował 5 grudnia 1916 roku. Jego następca, David Lloyd George, poprosił Northcliffe, aby był w swoim gabinecie, mając nadzieję, że powstrzyma go to od krytyki rządu. Northcliffe odmówił. W 1922 roku, kiedy zmarł lord Northcliffe, lord Rothermere przejął pełną kontrolę nad gazetą.

W 1924 r Codzienna poczta opublikował sfałszowany list Zinowjewa, który wskazywał, że brytyjscy komuniści planowali gwałtowną rewolucję. Powszechnie uważano, że był to istotny czynnik pokonania Partii Pracy Ramsaya MacDonalda w wyborach powszechnych w 1924 r., Które odbyły się cztery dni później. Od czasu tego incydentu gazeta jest nazywana „Gazetą fałszerzy” w niektórych kręgach Partii Pracy.

II wojna światowa

Na początku 1934 r. Rothermere i Poczta byli sympatyczni wobec Oswalda Mosleya i Brytyjskiego Związku Faszystów (BUF). Rothermere napisał artykuł „Hurray for the Blackshirts” w styczniu 1934 r., W którym chwalił Mosleya za jego „zdrową, zdrową rozsądek, konserwatywną doktrynę”, chociaż po brutalnym spotkaniu Olimpii w 1934 r. Z udziałem BUF, Poczta wycofał swoje poparcie dla Mosleya. Rothermere był przyjacielem i zwolennikiem zarówno Benito Mussoliniego, jak i Adolfa Hitlera, co miało wpływ na Pocztapolityczna postawa wobec nich do 1939 r. W tym okresie była to jedyna brytyjska gazeta, która konsekwentnie wspierała niemiecką partię nazistowską.1

The PocztaKonsekwencja w tej kontrowersyjnej postawie trwa do dnia dzisiejszego, co jest niezwykłym wyczynem niezależnie od przekonań politycznych. Rothermere wielokrotnie odwiedzał Hitlera i korespondował z nim. 1 października 1938 r. Rothermere wysłał Hitlerowi telegram popierający inwazję Niemiec na Sudety i wyrażający nadzieję, że „Adolf Wielki” stanie się popularną postacią w Wielkiej Brytanii. W 1937 r Poczta'główny korespondent wojenny, George Ward Price, do którego Mussolini napisał kiedyś osobiście na poparcie jego i gazety, opublikował książkę, Znam tych dyktatorów, w obronie Hitlera i Mussoliniego. Rothermere i Poczta poparł politykę ustępstw Neville'a Chamberlaina, szczególnie podczas wydarzeń poprzedzających porozumienie monachijskie w 1938 r. Jednak po inwazji nazistów na Pragę w 1939 r. Poczta zmienił stanowisko i wezwał Chamberlaina, by przygotował się do wojny, być może dlatego, że ze względu na jego stanowisko groziło mu zamknięcie przez rząd brytyjski.

Czasami artykuł ten nazywa się „Daily Heil”, odnosząc się do jego zdecydowanej postawy prawego skrzydła i poparcia dla Mosleya.2

Niedawna historia

The Codzienna poczta był pierwotnie arkuszem kalkulacyjnym, ale 3 maja 1971 r., w 75. rocznicę założenia, przeszedł na format tabloid (w tym dniu wchłonął także Codzienny szkic, które wcześniej zostały opublikowane jako tabloid przez tę samą firmę).

W latach 80. gazeta cieszyła się dużym sukcesem komercyjnym i dziennikarskim, zatrudniając jednych z najbardziej pomysłowych pisarzy na starej ulicy Fleet Street, w tym dziennikarza i pisarza Paula Callana i jego protegowanego, felietonistę plotek Nigela Dempstera. W 1982 r. Niedzielny tytuł Poczta w niedzielę został uruchomiony ( Niedziela poczta była już nazwa gazety w Szkocji, której właścicielem jest Mirror Group.) Istnieją szkockie wydania obu Codzienna poczta i Poczta w niedzielę z różnymi artykułami i publicystami.

Od 2005 r. Wydawca Poczta, Daily Mail and General Trust, to firma FTSE 100, a gazeta ma nakład ponad dwa miliony, co daje jej jeden z największych nakładów gazety codziennej w języku angielskim i dwunasty najwyższy ze wszystkich gazet.3

Oficjalnie wszedł na rynek irlandzki, wprowadzając lokalną wersję artykułu 6 lutego 2006 r .; tego samego dnia w niektórych lokalizacjach rozdano bezpłatne kopie papieru, aby opublikować informacje o premierze. Jego masthead różni się od brytyjskich wersji tym, że ma zielony prostokąt z napisem „IRISH” zamiast Royal Arms. Nowa dedykowana wersja irlandzka zawiera historie o zainteresowaniach irlandzkich oraz treść z wersji brytyjskiej. Wydanie irlandzkie miało 55 311 egzemplarzy w lipcu 2006 r.4

Stanowisko redakcyjne

The Codzienna poczta uważa się za głos „środkowej Anglii”, opowiadającej się za konserwatywnymi wartościami „small-c” i przeciwko temu, co uważa za liberalny establishment. Zasadniczo przyjmuje stanowisko antyeuropejskie, antyimigracyjne, antyaborcyjne i jest odpowiednio „prorodzinne”, obniżające podatki i sprzyjające monarchii, a także opowiada się za surowszymi karami za przestępstwa. Artykuł jest generalnie krytyczny wobec BBC, które uważa za stronnicze z politycznego punktu widzenia, ale mniej jednoznacznie popiera deregulację i nadawanie komercyjne niż więcej artykułów z niższej półki, takich jak Słońce, i popiera powrót do nieco nostalgicznego wyobrażenia o tym, czym kiedyś był BBC Słońce na ogół nie.

Podobnie jak wielu lewicowych krytyków, zdecydowanie przeciwstawił się uprawom modyfikowanym genetycznie w Wielkiej Brytanii. Redakcja często krytykuje Partię Pracy i popiera Partię Konserwatywną w wyborach.5

W kwestiach dotyczących Bliskiego Wschodu Poczta jest zasadniczo proizraelski, chociaż wyraził wątpliwości co do wojny w Iraku, aw 2004 r. Michael Gove napisał artykuł w Czasy oskarżając Poczta sojuszu z antywojenną lewicą.

Nie często wezwany do zadania za mniej niż obiektywne raportowanie, gdy stanął w obliczu kontroli rządu nad jego praktykami w 2004 r., Redaktor Paul Dacre twierdził, że Poczta przestrzega pierwszej klauzuli kodeksu prasowego - że nie powinien publikować niedokładnych, wprowadzających w błąd lub zniekształconych materiałów - i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za załamanie się zaufania obywatelskiego.6

Kwestie moralne

The Poczta zajmuje zdecydowane stanowisko w wielu kwestiach moralnych, w tym w dalszym ciągu potępiając przestępców, którzy zostali już ukarani, oraz surowe ataki na niektóre programy telewizyjne, takie jak kontrowersyjne komedie oraz te, w których zastosowano wulgaryzmy i bluźnierstwo. Pseudonimy „Daily Hate” (lub ostatnio „Hate Mail”) są po części dlatego, że według Polly Toynbee w Opiekun-the Poczta'założyciel, lord Northcliffe, powiedział, że jego zwycięską formułą było dawanie czytelnikom „codziennej nienawiści”. Jest również postrzegany jako antygejowski, na przykład z nagłówkiem: „Nadzieja aborcji po znalezieniu„ genów homoseksualnych ”w odpowiedzi na rzekome odkrycie„ genów homoseksualnych ”.7

Imigracja

The Poczta zajmuje zdecydowane stanowisko w sprawie imigracji, a jego traktowanie takich kwestii, jak uchodźcy ubiegający się o azyl, skłoniło przeciwników do twierdzenia, że ​​gazeta popiera rasizm w tym zakresie.8 W latach 30. XX wieku w gazecie były artykuły zapalne na temat żydowskich imigrantów, serializowane, Protokoły Mędrców Syjonu, i krótko poparł Brytyjski Związek Faszystów.

Jednak współczesna gazeta zdecydowanie odrzuca grupy prawicowe; na przykład 3 lutego 2006 r., z nagłówkiem na pierwszej stronie „W Wielkiej Brytanii: dwóch członków ohydnej Brytyjskiej Partii Narodowej BNP zabiera głos za uwagi obraźliwe dla większości porządnych ludzi” w tym samym dniu, w którym opublikował artykuł.9 Pomimo postawy antyimigracyjnej gazeta prowadziła również kampanię na rzecz nieudanych osób ubiegających się o azyl z Zimbabwe, aby zezwolono im na pobyt w Wielkiej Brytanii, dokonując rozróżnienia między wspieraniem prawa do azylu dla osób (jak się wydaje) autentycznie uciekających przed prześladowaniami z jednej strony, a przeciwstawianie się migracji zarobkowej (prawdopodobnie) przebranej za ubieganie się o azyl.

Raportowanie zagraniczne

Artykuł został chwalony za relację z wydarzeń mających miejsce poza Wielką Brytanią.10 Jednym z pierwszych znaczących przypadków tego zagranicznego raportu była francuska sprawa Dreyfusa, w której Alfred Dreyfus, żydowski kapitan armii francuskiej, został oskarżony i bezprawnie skazany za zdradę stanu. Relacja w dokumentach w całej Europie, w tym w Internecie Codzienna poczta, doprowadziło do zmiany opinii i ostatecznie do powstania państwa Izrael.

Ponadto, jak wspomniano powyżej, Poczta zapewnił wzorowe relacje z wojny burskiej. Stanowiska redakcyjne wokół tych dwóch wydarzeń pomogły umocnić Pocztamiejsce wśród czytelników brytyjskich. The Codzienna poczta często konsorcjum przekazuje informacje o wydarzeniach zagranicznych innym serwisom informacyjnym. The Washington PostTina Brown nazywa się Codzienna poczta „strasznie potężny” w wyniku zagranicznych raportów.11

Notatki

  1. ↑ Richard Griffiths, Towarzysze prawicy: brytyjscy entuzjaści nazistowskich Niemiec, 1933-9 (Londyn: Constable, 1980). ISBN 0-09-463460-2
  2. ↑ The Guardian Sport, gdzie zniknęły wszystkie cele? Pobrano 9 stycznia 2007 r.
  3. ↑ DMGT, liczby krążące. Pobrano 13 lutego 2007 r.
  4. ↑ www.abc-ireland.ie, Audyt Bureau of Circulations. Pobrano 22 lutego 2007 r.
  5. The Daily Mail, Jakkolwiek głosujesz, daj Blairowi krwawy nos. Pobrano 13 lutego 2007 r.
  6. Guardian Unlimited, Dacre in the Dock. Pobrano 13 lutego 2007 r.
  7. ↑ David Miller, Przedstawiamy „gen gejowski”: Media i naukowe reprezentacje. Pobrano 13 lutego 2007 r.
  8. ↑ BBC News, oświadczenie Kena Livingstone'a w całości. Pobrano 13 lutego 2007 r.
  9. The Daily Mail, Pozdrawiam, jak lider BNP idzie za darmo. Pobrano 13 lutego 2007 r.
  10. ↑ Britannica, Daily Mail. Pobrano 20 lutego 2007 r.
  11. The Washington Post, Szukam anioła dla Outfoxa Murdocha. Pobrano 20 lutego 2007 r.

Referencje

  • Ferris, Paul. 1971. Dom Northcliffe: The Harmsworths of Fleet Street. Weidenfeld i Nicolson. ISBN 0297993860
  • Taylor, S.J. 1996. The Great Outsiders: Northcliffe, Rothermere and the Rise of the Daily Mail. Weidenfeld & Nicolson, Limited. ISBN 0297816535

Linki zewnętrzne

Wszystkie linki pobrano 17 listopada 2017 r.

  • Oficjalna strona Daily Mail.

Obejrzyj wideo: 10 wkurzających rzeczy, które możesz komuś wysłać pocztą (Sierpień 2020).

Pin
Send
Share
Send